Wycieczka na Śląsk

Dnia 21 września wszystkie chętne osoby z klas IV - VII wzięły udział w wycieczce na Śląsk. Musieliśmy wstać bardzo wcześnie, ponieważ wyjazd był już o godz. 6:15. Po ponad trzygodzinnej jeździe autobusem dotarliśmy do Muzeum Ognia w Żorach. Najpierw obejrzeliśmy film o ogniu i jego roli. Dostaliśmy także karty z zadaniami i małe ołóweczki. Musieliśmy chodzić po kilku multimedialnych salach, robić różne ciekawe doświadczenia, czytać informacje i rozwiązywać zadania. Potem kto chciał sprawdził sobie czy ma dobrze rozwiązane zadania.

Głównym etapem wycieczki była kopalnia węgla "Guido" w Zabrzu. Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i każdy otrzymał kask. Najpierw zjechaliśmy windą na poziom 320 m pod ziemią,  gdzie w podziemnej  restauracji   mogliśmy kupić sobie coś do jedzenia, picia lub pamiątki.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najstarszej części kopalni-czyli poziomu 170 m, gdzie zobaczyliśmy stajnie dla koni pracujących w kopalni oraz dowiedzieliśmy się o zagrożeniach czyhających na górników i kulcie św. Barbary. Na poziomie 320 m zobaczyliśmy wielkie i głośne maszyny górnicze oraz przejechaliśmy się elektryczną kolejką podwieszaną.

Po 4 godzinach w kopalni wyjechaliśmy na powierzchnię. Do domu wróciliśmy późno i zmęczeni ale bardzo zadowoleni.