Wycieczka do Limanowej

Dnia 28 października klasy IV-VIII wybrały się na wycieczkę do Limanowej. W pierwszej kolejności pojechaliśmy do kina, które obecnie znajduje się w  budynku Straży Pożarnej w Łososinie. Oglądnęliśmy tam bardzo ciekawy film pt.: "Dywizjon 303". Wszyscy z zainteresowaniem patrzyli w ekran. Następnie z kina wyruszyliśmy autokarem do muzeum parafialnego w Limanowej, gdzie dowiedzieliśmy się o Bazylice Matki Boskiej Bolesnej- pomniku Konstytucji Trzeciego Maja.

Następnym etapem wycieczki była wizyta w Muzeum Ziemi Limanowskiej. Mogliśmy zobaczyć rekonstrukcję dawnej apteki, zbiór dewizek oraz dowiedzieć się o właścicielach dworu Marsów i ministrze Józefie Becku. Potem z panią przewodnik pieszo udaliśmy się na wzgórze Jabłoniec, na którym znajduje się cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej. Dowiedzieliśmy się, że są tam pochowani żołnierze armii rosyjskiej i austro-węgierskiej. Bardzo dużo osób spoczywających tam jest bezimiennych (nikomu nie udało się ustalić ich tożsamości).

Wycieczka mimo zimna  była udana, ponieważ zdobyliśmy bardzo dużo informacji o bliskiej nam miejscowości.

sobota, 10 listopada 2018, julka1940

• To już ostatni dzień...

Ostatni dzień rozpoczęliśmy jak zawsze śniadaniem. Po nim mięliśmy czas aby trochę się spakować i posprzątać pokój. Kiedy to zrobiliśmy udaliśmy się na plaże gd

• Dzień piąty

Piąty dzień dwie dziewczyny wraz z paniami Bożenką i Sylwią rozpoczęły o ...4.45 wędrówką na wschód słońca. Widać było jak słońce "wychodzi z morza". Niebo było

• III klasa na krzyżu

Dnia 20.6.2013 roku odbyła się wycieczka klasy 3 z okazji zakończenia roku szkolnego. Wyprawa była do krzyża w Limanowej. Szliśmy bardzo długo pod wysoką górę.

• Wycieczki do biblioteki

We wrześniu naszą bibliotekę odwiedziła klasa II ze szkoły Podstawowej nr 23. Dzieci zwiedziły wypożyczalnię dla dzieci i wypożyczalnię dla dorosłych.Poznały za

• Wycieczka przedszkolaków

Naszą bibliotekę odwiedziła grupa przedszkolaków z Miejskiego Przedszkola nr 45. Dzieci zwiedziły wypożyczalnię dziecięcą, miały możliwość zapoznania się z ksią