Kategorie: Wszystkie | Biblioteka | Imprezy | Konkursy | Rozrywka | Różności | Sport | Wycieczki
wtorek, 23 lipca 2013

Jak poinformowaliśmy was wcześniej, nasza elektroniczna gazetka została nagrodzona w konkursie gazetek szkolnych zorganizowanym przez Bibliotekę Orawską w Dolnym Kubinie i Bibliotekę Publiczną w Limanowej. W ramach nagrody (w dniach 07-10.07.2013r.) odbył się wyjazd polsko-słowackich uczestników do Dolnego Kubina. Organizator zapewnił nam: zakwaterowanie w hotelu "Pod Zieloną Lipą", wyżywienie i transport.

Wycieczka i pobyt opierał się głównie na warsztatach twórczych, które miały dopełnić wiedzę młodych dziennikarzy. Lektorzy w Katedrze Dziennikarstwa Uniwersytetu Katolickiego w Rużomberku tłumaczyli nam podstawowe zasady dziennikarstwa. Podczas wielogodzinnych wykładów mieliśmy okazję sprawdzić się jako: spikerzy, kamerzyści, redaktorzy, a w grupach jako redakcja. W Bibliotece Orawskiej odbyło się także spotkanie z dziennikarzem telewizji słowackiej Markiza, gdzie za zadanie mieliśmy tworzenie reportaży, ankiet, badań i innych tekstów dziennikarskich. Opiekunowie zadbali także o naszą rozrywkę i starali się pokazać nam najpiękniejsze miejsca, które doskonale ukazują kulturę Słowaków. Wycieczkę uprzyjemnił nam rejs wycieczkowy po Jeziorze Orawskim. Zwiedzaliśmy również Wyspę Sztuki i piękny Zamek Orawski. W dzień przed wyjazdem zorganizowano nam ognisko pożegnalne, z którego wróciliśmy pełni wrażeń.

Natomiast w Limanowej pokazaliśmy naszym słowackim kolegom Muzeum Regionalne Ziemi Limanowskiej, a zakończenie wycieczki przypieczętowaliśmy zwiedzaniem Limanowskiego Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej. Na dodatek nasze dwie uczestniczki (Polka Paulina i Słowaczka Kristina) udzieliły wywiadu Limanowskiej telewizji TV28.

Myślę, że wszyscy uczestnicy, a równocześnie młodzi żurnaliści wynieśli z tego pobytu nowe doświadczenia dziennikarskie, których użyją w dalszym prowadzeniu swoich gazetek, a kto wie... Może nawet w profesjonalnej gazecie, ale to już daleki temat.

W imieniu całej redakcji, pragnę serdecznie podziękować Słowackim uczestnikom i opiekunom za tak miłe przyjęcie i ciekawe zorganizowanie wycieczki, podczas której nie pozwoliliście nam się nudzić!

DZIĘKUJEMY!

O naszej wyprawie ukazał się materiał na stronie tv28

piątek, 19 lipca 2013

Dnia 28 czerwca Mszą Św. podziękowaliśmy za udany rok szkolny. Po mszy wszyscy uczniowie udali się do szkoły, gdzie odbyło się uroczyste pożegnanie roku szkolnego.

Krótki montaż  o wakacjach przygotowały klasy I i III. Odbyło się też podsumowanie projektu "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III w Gminie Limanowa".

Wychowawcy klas wręczyli najlepszym świadectwa z czerwonym paskiem i nagrody. Nastąpiło też podsumowanie kilku konkursów.  Po zakończeniu uroczystości wszyscy uczniowie udali się do swoich klas by pożegnać się z wychowawcami i kolegami.

Nareszcie nastąpił czas długo oczekiwanego pożegnania książek i leniuchowania.

Do zobaczenia we wrześniu!

koniec roku

koniec

czwartek, 18 lipca 2013

27 czerwca br. odbyło się uroczyste pożegnanie kolegów i koleżanek z klasy VI. Zostali na nie zaproszeni nauczyciele z naszej szkoły, Grono Pedagogiczne ze Szkoły Podstawowej w Starym Rybiu oraz rodzice szóstoklasistów. Klasa szósta pod kierunkiem wychowawczyni Pani Marii Gąsiorek przedstawiła krótki montaż oparty na grze "Postaw na milion". Na pożegnanie klasa V zaśpiewała ułożoną specjalnie na tę okazję piosenkę. Potem odbyło się uroczyste wręczenie wyróżnień, nagród i świadectw. Najwięcej laurów zdobyli  Wojciech Tabak, Sylwia Pędzik, Kinga Pączek i Małgorzata Ptaszek. Po uroczystym spotkaniu uczniowie klasy VI  wraz gośćmi udali się na poczęstunek.

Życzymy wielu sukcesów w gimnazjum!

środa, 03 lipca 2013

Dnia 25 czerwca 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Limanowa  wręczone zostały nagrody dla najzdolniejszych dzieci i młodzieży za  szczególne osiągnięcia w roku szkolnym 2012/2013.

Z naszej szkoły nagrodę Wójta Gminy Limanowa otrzymała Sylwia Pędzik za zdobycie I miejsca w  XII Edycji Wojewódzkiego Konkursu Literacko - Plastycznego ,,Jan Paweł II- Patron Najgodniejszy". Laureatkę do konkursu przygotowała Pani Maria Gąsiorek.

Więcej na stronie http://www.ug.limanowa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1656%3Awrczono-nagrody-w-dziedzinie-edukacji-i-sportu&catid=2%3Aowiata&lang=pl

gmina

Gratulujemy i życzymy sukcesów w gimnazjum!

Oto wyniki konkursu czytelniczego "Jak czytamy?" w roku szkolnym 2012/2013:

I miejsce - klasa II - średnia wypożyczeni 71,08

II miejsce klasa III - średnia 50,88

III miejsce klasa I - średnia 22,07

IV miejsce klasa V - średnia 16,00

V miejsce klasa VI średnia 15,55

VI miejsce klasa IV - 11,22

Najlepsza klasa otrzymała dyplom oraz nagrodę przechodnią - maskotkę.

W konkursie indywidualnym najlepsi czytelnicy to: